tiistai 12. heinäkuuta 2011

Mökkiä ja ystäviä

Mentiin lauantaina mökille. Veljeni perheineen tuli myös sinne. Kyllä oli taas lapsilla hauskaa, puljasivat vedessä varmaan yli puolet siitä ajasta, mitä olivat hereillä :) Mutta mikäs siinä, aurinko paistoi kuumasti ja vesi on todella lämmintä! Itekin kävin monta kertaa uimassa.
Oli niin kuumaa, että ei edes saunaa viitsitty lämmittää!! Kaikki ruoat paisteltiin ulkogrillillä, aamukahvit tietty mökissä kaasulla. Oli kyllä onnistunut viikonloppu ilmojen suhteen.
Miehet lähtivät illalla uistinta vetämään ja tuloksena oli 2 kuhaa, jotka sai meidän esikoinen. Molemmat otettavan kokoisia. Tulivat iltamyöhällä takaisin, perkasivat kuhat ja kun ei muutakaan keksitty, niin heitettiin grilliin tuli ja kuhan savustuspönttöön. Ihan hyvää tuli, vaikka ei merisuolaa mökiltä vielä löytynytkään vaan suolattiin normisuolalla.
Miesten uistelun aikana minä istuin kälyn kanssa laiturilla mato-onget käsissä ja saatiin me muutama kala: 2 lahnaa ja ahvenia.
Sunnuntaina iltapäivästä käly toimi paistomestarina grillillä ja paisteli lettuja. Mansikkahillolla ja tuoreilla mansikoilla niitä sitten syötiin. Todella hyviä. Tuntui että letutkin maistui monta kertaa paremmalta kuin kotona, vai olikohan syynä se ihanan iso voimäärä pannulla ;)
Vieraat lähtivät sunnuntaina ja me jäätiin vielä yhdeksi yöksi. Tytöt tahtoi ennen saunaa vielä onkia mato-ongella ja kuopus nosteli muutaman kalan minun auttamana. Vanhempi tyttö treenaili napakkaa nostotyyliä kun nyt on sellasta lierua tuo nostaminen vielä että mikään kala ei jää kiinni :D Kyllä niistä vielä hyvät kalanaiset tulee!! Äidille kalakaverit veneeseen :)
Maanantaiaamuna minä lähdin taas töihin ja palaisin heti töiden jälkeen takaisin mökille. Nyt odoteltiin toisia vieraita, vanhaa ystäväperhettämme. Olivat tulossa esikoisen 12v-synttärikahveja juomaan, kun emme enää varsinaisia juhlia pidä, mutta kummit ja mummit nyt kahvitellaan. 4/6 kummeja on nyt sit kahvitettu.
Taas lapset uivat vedessä ja me naisetkin puljattiin pitkään vedessä. Vesi on jo +27!! Hui kun lämmintä!! Saunottiin ja grillattiin ja toki juotiin ne kahvitkin. Oli oikein mukavaa. Haaveissa on saada heidät joskus sinne yökylään!!
Mekin palattiin eilen sitten kotiin mökiltä. Kun oli lupaillut vesisadetta heti aamuun, mutta ei tuo nyt sada kuitenkaan vielä tähän aikaan (9:50). Mutta hyvä että tultiin, saatiin aamusta nukkua pitempään, ilman muuttorumbaa, miehellä alkaa tänään iltavuorot ja miulla yövuorot, joiden jälkeen lompsahdan lomalle ja voitte uskoa että mökillä vietän aikaa niin paljon kuin mahdollista!!